Zzp,er Het geheim van West Friesland Vloeren

Een goed draaiend stortbedrijf is de droom van elke bedrijf. Een goed team waar geen gedoe is, waar mensen doen waar ze voor staan opgesteld, waar ze prettig samenwerken, hun verantwoordelijkheid nemen en betrokkenheid tonen. Toch vinden de meeste loondienst werkers het vaak lastig dit te bereiken. Waarom? Omdat ze denken dat als iets niet lekker loopt en medewerkers niet goed functioneren de verandering bij de medewerker moet beginnen. De focus ligt bij de ander en niet bij jezelf. En precies daar gaat het mis.

Werk jij in loondienst en wil jij het succes ook proeven als zzp,er kijk een op www.tbo.nu  altijd een vrijblijvend gesprek.

Het geheim van West Friesland Vloeren

Vraag naar Jos 06-15502791

Waar je ook heen kan voor een gratis gesprek is www.cdh.nu 

Vraag naar Rienier

Durf te ondernemen en verantwoordelijkheid te nemen als zzp,er

Door Bart Strooper

Ik sprak vorige week een jongeman die al enige tijd met het idee speelt om voor zichzelf te starten.“Ik denk al heel lang aan een eigen bedrijf in de betonbranche. De stap is echter groot. Ik laat een mooie baan achter en ga toch een wat onzekere toekomst tegemoet”. Ik keek hem aan. “Je bent jong, spontaan en ambitieus en je weet waarover je spreekt. Waar ben je bang voor? Voor de onzekerheid? Het hele leven is één onzekere onderneming!”

Het geheim van West Friesland Vloeren

“Durf te ondernemen, onderneem met durf. Onzekerheid is een relatief begrip. Wat is zeker in dit leven? Mensen die het ondernemerschap in zich hebben hoeven het alleen nog te exploiteren. De stap te nemen. Het gaat om durf en volharding!” Durf is een competentie, geen eigenschap. Het is inherent aan het ondernemen. Gecalculeerde risico’s nemen. Het beste uit jezelf halen en zorgen voor inzicht en doorzicht. Inzicht in cijfers en doorzicht in de realisatie van je plannen. Realistische plannen welteverstaan. Niemand heeft iets aan enkel ‘dromen’. Je mag dromen maar dan wel in de nacht. Overdag moet een ondernemer met durf aan de slag. Natuurlijk loopt een ondernemer risico. Ooit waagde hij of zij de sprong in het ongewisse. In het diepe op zoek naar opdrachten, klanten en kopers. 

 

Het geheim van West Friesland Vloeren

Het geheim van West Friesland Vloeren

Als zzp,er (zelfstandige) neem je dagelijks zakelijke zelf beslissingen. Jij bent verantwoordelijk. Dat is voor starters –maar ook voor bestaande ondernemers- best lastig. Het lanceren van nieuwe producten of diensten, het investeren in machines, een marketingcampagne financieren of seizoensvoorraad opbouwen brengt risico’s met zich mee. Laat je hierbij vooral niet leiden door wat anderen daarvan vinden. Trek je eigen plan. Jij bent verantwoordelijkheid verschuldigd aan jezelf en niet aan anderen. Verzamel voldoende degelijk informatie, ga op ‘veilig’ maar hak uiteindelijk wel de knoop door. Ik zie veel ondernemers lang weifelen en bijna continue twijfelen. Die missen de boot en laten de kansen lopen. Ik hield de jongen voor dat altijd de kans bestaat op verkeerde keuzen. Het zij zo!

Het geheim van West Friesland Vloeren

ZZP,er

“Ik heb nu een gegarandeerd inkomen. Dan niet meer”, vertelde hij. “Nee, dan niet meer!, reageerde ik. Een vraag die ik vaak krijg van starters is waar ze zich allemaal tegen moeten verzekeren. Ik antwoord dan meestal met “tegen alles wat onzeker is”. Een flauwekul antwoord. Verzekerd zijn tegen risico’s, niet tegen onzekerheid. Angst is een slechte raadgever. Durf te ondernemen. In alles ben je binnen het ondernemerschap afhankelijk van anderen. Klanten, medewerkers, financiers en ga zo maar door. Hoe houd je ze tevreden? Door je uiterste best te doen. Serieus te ondernemen, integer te zijn en authentiek te blijven. Regel alles wat te regelen is. Denk na over risico’s, kansen en bedreigingen, maar ga vooral van start. “Je droom realiseren”. Ik zag de jongen weer lachen!

“Waarom ga je het niet gewoon doen?”, vroeg ik hem. “Durf je iets nieuws te doen ook al weet je dat je ontegenzeggelijk beginnersfouten gaat maken? Kan je anderen enthousiast maken voor jouw plannen? Heb je een goed verhaal over jouw bedrijf vooral als het gaat om jouw onderscheidende kwaliteiten? Durf je jouw twijfels te delen met een aantal vertrouwelingen en bij hen steun te zoeken als het even tegen zit? Durf je grenzen te stellen en ‘nee’ te zeggen? Ben je klantgericht, klantvriendelijk, dienstbaar en bereid om te investeren in klanten?” Ze keek me lachend aan. “Een hoop vragen. Maar ja, dat durf en kan ik allemaal!” Ik kon mijn vrolijkheid niet onderdrukken toen ik haar met een klap op de schouder -met gevoel voor understatement- benoemde tot ondernemer in de orde van de “Durfal’s”

Het geheim van West Friesland Vloeren is dus de zzp,er

zzp,er

zzp,er

Een goed verhaal

 

Een goed verhaal is het halve werk! Ik ben tekstschrijver, blogger en social influencer. Voor mijn werk mag ik vaak verhalen van bedrijven vertellen in zowel beelden en woorden. Ontzettend leuk om te doen, maar zelf zit ik ook vol verhalen die ik graag wil delen.
Mijn  blog ‘Een goed verhaal’ is een verzameling van al die verhalen. Eenvoudige diy’s, de leukste webshops en fijne interieurinspiratie. Maar ook hartverwarmende initiatieven die ik graag wat extra in het zonnetje wil zetten.
Kortom, alles waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Het is een echte Feel Good blog waarmee ik anderen probeer te inspireren en te vermaken. Klik op TBO

als u dat ook wil

de voordelen!

Meer vindbaarheid en verkeer

Wat doe jij als je op zoek bent naar een product, dienst, een oplossing voor een probleem of een antwoord op een vraag? Juist ja. Je Googelt het. En je bent lang niet de enige… Google is de go-to-manier geworden om informatie te zoeken.

Een blog is een bijzonder efficiënte manier om de juiste klanten op het juiste moment aan te trekken via Google. Je blog is immers het kloppende hart van je website. Hier kun je op elke moment nuttige informatie, antwoorden en oplossingen delen.

Waar de statische pagina’s van je website meestal vertellen wie je bent, wat je verkoopt en waarom, geven de artikelen op je blog antwoorden op vragen en oplossingen voor problemen van je doelpubliek. Een goede blog is dan ook een magneet voor bezoekers en klanten.

Telkens als je een nieuw artikel op je blog publiceert vergroot je de kans dat je doelpubliek je vindt via Google, dat ze je publicatie delen via sociale media, dat ze naar je publicatie verwijzen en zo nieuwe bezoekers en klanten naar je website loodsen.